Faktura na bilety komunikacyjne

Czy osoba, która wybrała się w podróż autobusem do miasta położonego kilkadziesiąt kilometrów od jej miejscowości, może zażądać od PKS faktury dokumentującej zakup biletu na przejazd?

Faktura na bilety komunikacyjne jest dokumentem, o który może ubiegać się każdy klient korzystający z usług przewoźnika. Opis takiego rodzaju faktury został ujęty w paragrafie 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur. Co istotne, jeżeli chodzi o wygląd i zawartość, faktury takie nie różnią się od biletów wystawianych na przejazdy na dalsze odległości. Niemniej, tylko bilety jednorazowe na odległość nie mniejszą niż 50 km, które zawierają dane określone przepisami, są uznawane za faktury. Co zatem idzie, zakup biletów na krótsze odległości nie musi być udokumentowany fakturą, dlatego klient, który oczekuje wystawienia faktury musi zgłosić się bezpośrednio do siedziby firmy przewoźnika.